Referat fra mødet ved båden ”Anni Thrysøe” mandag den 2. sept. 2013
Det lykkedes heldigvis Chresten at lukke os ind i Hal 8, selv om de fremstillede nøgler ikke passede – Chresten får fat i 10 stk. snarest. Der er åbent i arbejdstiden.
Der var 22 fremmødte, som alle viste stor interesse for båden. Chresten og Produktionsskolen har rengjort båden og bygget en flot adgangsvej (trappe og repos), så alle kunne komme ombord og se båden indefra. Kenneth Bro bød velkommen og fortalte kort om vore bestræbelser på at komme i gang med færdiggørelsen af båden.
Bøje Tommerup redegjorde for, hvordan vi kan komme i gang – først og fremmest skal den del af den indvendige garnering, som er isat (høvlede og pløjede brædder) tages ud og erstattes af afrundede 20 x 45 mm lister med 6 mm luft imellem det ”gamle” træ kan genanvendes. Det er vigtigt, at træværket kan få luft, og inden den nye beklædning udføres skal båden ”konserveres” til den bliver glinsende.
Dette arbejde påbegyndes i løbet af ca. 1 uge og som det første herefter, skal der træffes en beslutning om, efter hvilken plan apteringen skal udføres, herunder skal det også besluttes, hvordan tankene (facon) skal dimensioneres – hvor mange timer skal båden kunne sejle med maskinen i gang?
Der var en stor velvilje til at deltage i arbejdsgrupperne, man gav tilkende, hvor mange timer man kan deltage, og hvilke kompetencer man kan bidrage med.
Bjarne Sørensen træarbejde 1 gang/ugl. 4027 1806
Kurt Jeppesen forefaldende/sejl 1 gang/ugl. formiddag 2173 2495
Henning Byskov forefaldende/el 1 – 2 g/ugl 2022 8111
Tonny Schleimann forefaldende 1 gg/ugl. + to aftn 9782 1757
Thomas Gundersborg motor/smed 3059 1409
Ove Bach forefaldende 1-2 gg/ugl. 6064 4501
Niels Lehmann forefaldende 1 gg/uge 2363 4526
Christian Rokkjær malerarbejde 1 gg/ugl. 9782 1861
Charles Madsen skipper 9781 0303
Henning Thøgersen skipper/vedligehold 3097 0330
Thorkild Lund forefaldende 1-2 gg/ugl. 4266 5660
Anne Marie Kallesøe gæst TAK for kagen til kaffen!
+ bestyrelsen med afbud fra Poul Kynde og Tyge Lund.
Alle blev opfordret til ”at prikke” interesserede til fremmøde – man kan følge aftalte mødetider på vores hjemmeside www.colinarcherlaug.dk
Hvert bestyrelsesmedlem modtog en liste med 10 navne samt 10 stk. nummererede medlemskort. Alle bestræber sig på at få solgt disse kort snarest, da vi fra starten har behov for at investere i værktøj m.m.
Bøje Tommerup deltager i næste bestyrelsesmøde, som afholdes i hal 8 fredag den 20. sept. kl. 16.30 – OBS – ændret fra den 17.9.
Anne-Mette skaffer bord og stole til hal 8 snarest!